פולסים אלקטרו מגנטיים לטיפול בפיברומיאלגיה

פולסים אלקטרו מגנטייםאנשים רבים סובלים מצורות שונות של כאבים כרוניים בשל פציעה או מחלה. רבים סובלים מתופעה של כאב כרוני באזורים שונים בגוף, גם ללא סימנים קליניים ברורים, תופעה שמכונה פיברומיאלגיה.

על מנת לשכך את הכאב, לטפל בבעיות נלוות כגון רגזנות, דיכאון תשישות או קשיי שינה, לא חייבים להשתמש בפתרונות תרופתיים שעלולים ליצור תלות.

פתרון טוב שהולך ותופס תאוצה במלחמה כנגד כאבים בכלל וכאבים כרוניים בפרט הוא הטיפול בפולסים אלקטרו מגנטיים. טיפול זה, אגב, יכול לסייע גם למטופלים שהומלץ להם על ניתוח בשל נזק לרקמה, לסחוס, לעצמות.

פולסים לאיזון עצבי

מכשיר רפואי הפולט פולסים אלקטרו מגנטיים עושה שימוש בגלים אלקטרו מגנטיים שיכולים להשפיע גם כנגד כאבים וגם לצורך זירוז תהליכי החלמה טבעיים. מדובר בעצם במכונה אליה מכניס המטפל את החולה, זה הסובל מפיברומיאלגיה למשל, כדי שניתן יהיה לעשות שימוש בשדות אלקטרו מגנטיים ממוקדים.

מערכת העצבים, יש לזכור, היא למעשה מערכת של מוליכים חשמליים משוכללים. אותם המוליכים הם האחראים להעברת תחושות שונות כגון חום, קור, כאב ואפילו עונג. במחלות הניכרות בכאבים כרוניים ובפרט במחלות כמו פיברומיאלגיה, מערכת העצבים אינה מתפקדת באופן מאוזן.

במקרים לא מעטים, מועברים ברחבי הגוף שדרים של כאב כאשר למעשה אין בכך כל איתות לגבי רקמה פגועה וכאשר לא קיימת דלקת או תופעות דומות אחרות. הטיפול בפולסים אלקטרומגנטיים יכול, אם כן, לסייע באיזון התפקוד של מערכת העצבים. בנוסף, יש לכך גם השפעה מיטיבה על מערכת הדם.

הפעלת המכשיר בצורה נכונה ומדויקת יכולה לסייע להפחתת כאב ואפילו ריפוי בזכות שיפור זרימת הדם לרקמות כואבות ולאותן נקודות שבהן מדווחים חולי פיברומיאלגיה על תחושה של אי נוחות או לחץ. כל מי שהרגיש את הצורך לשפשף אזור כואב למעשה מבצע מבלי משים הזרמת דם למקום פגוע.

זהו תהליך טבעי שמסייע להפחתת כאב וזירוז החלמה, ומכשיר אלקטרו מגנטי מבצע זאת לעומק וביתר דיוק ויעילות. אגב, הטיפול נחשב ליעיל במיוחד גם לכל אלה המדווחים על כאבי שרירים. בנוסף, סוג זה של טיפול יכול להיות פורץ דרך גם עבור אנשים הסובלים מתופעות של כאבי גב, כאבי מפרקים, שינויים מבניים וניווניים. מחקרים חדשים אפילו מורים על הצלחה בקרב אנשים הסובלים מאוסטיאופורוזיס, מחלות לב ועוד.

טיפול בהתאמה מלאה

חולים רבים ונכים סובלים מכאבים הבאים לידי ביטוי באופן אינדיבידואלי. גם מחלת הפיברומיאלגיה ידועה בכך שמצבם של החולים מגוון ביותר, הן בעוצמת הסימפטומים והכאב והן ביכולת לתפקד בשגרה ולהתמודד עם הקשיים. משום כך, חשוב להדגיש שטיפולי פולסים אלקטרו מגנטיים נעשים בהתאמה אישית, תוך כיוונון המערכת לצרכיו של כל חולה וחולה.

יש רופאים ומטפלים הנעזרים בתוכנות מחשב מדויקות ויש שמתבססים בעיקר על ניסיון קליני, אולם הדבר המרכזי הוא שניתן באמצעות כיוון מדויק להביא מזור או לפחות הקלה לרבים מהמטופלים. את חולי פיברומיאלגיה יעניין לדעת, למשל, שבאמצעות שינוי תדירות ואורך הגל, באמצעות שילוב של סדרת טיפולים ממוקדמת, רבים מחבריהם כבר הרגישו הקלה סימפטומטית משמעותית ביותר.

אורכו של טיפול ממוצע נע בין חצי שעה לשעה. לאחר אבחון מצבו של החולה ותיאור הסימפטומים השונים שמהם הוא סובל מתחילים בכמה טיפולים אינטנסיביים יחסית. יש להדגיש שגם בטיפולים כאלה למעשה החולה לא מרגיש דבר (לא כאב, לא צריבה, לא דקירה או נמלול). השדות החשמליים הם בלתי מורגשים ואת ירידת הכאב מרגישים לאחר מספר טיפולים. לאחר שמרגישים הטבה, ניתן להפחית את מפגשי הטיפול עד להטבה הרצויה. בהמשך אפשר לחזור על הטיפול בתדירות נמוכה ולפי הצורך.

אנשים רבים סובלים מצורות שונות של כאבים כרוניים בשל פציעה או מחלה. רבים סובלים מתופעה של כאב כרוני באזורים שונים בגוף, גם ללא סימנים קליניים ברורים, תופעה שמכונה פיברומיאלגיה. על מנת לשכך את הכאב, לטפל בבעיות נלוות כגון רגזנות, דיכאון תשישות או קשיי שינה, לא חייבים להשתמש בפתרונות תרופתיים שעלולים ליצור תלות. פתרון טוב שהולך ותופס תאוצה במלחמה כנגד כאבים בכלל וכאבים כרוניים בפרט הוא הטיפול בפולסים אלקטרו מגנטיים. טיפול זה, אגב, יכול לסייע גם למטופלים שהומלץ להם על ניתוח בשל נזק לרקמה, לסחוס, לעצמות.

אתר זה הוקם במטרה להעניק לגולשים ידע מקיף על אבחון וטיפול בפיברומיאלגה.

תוכן עניינים

דילוג לתוכן