טיפולים טבעיים לסובלים מפיברומיאלגיה

הטיפולים התרופתיים בפיברומיאלגיה עלולים לגרום לתופעות לוואי, לעומת זאת הטיפולים הטבעיים מטפלים בכל סימפטום בנפרד ואינם כרוכים בתופעות לוואי בהתייחסות לכל רבדי המחלה: הפיזיים, הרגשיים והחברתיים לצורך התאמת תוכנית טיפולית כוללת.

פיברומיאלגיה (fms) הידועה גם בשם "דאבת השרירים" הינה תסמונת המשלבת בין מספר סימפטומים כאשר העיקריים מביניהם הינם כאבים מופשטים בשרירים, ברצועות השריר, בגידים ועייפות כרונית.

תסמונת זו מופיעה בקרב 3-5% מן האכלוסייה ושכיחה יותר בקרב נשים. טיפול טבעי בתסמונת הפיברומיאלגיה נמצא יעיל, מהיר ואינו משאיר תופעות לוואי.

איבחון המחלה

כדי לטפל בתסמונת זו ראשית יש לאבחנה. רק לאחר אבחון המחלה ניתן להעניק את הטיפול הנכון לכל סימפטום בנפרד ויחד לאפשר למטופל לחיות חיים בריאים יותר.

האבחון אינו קל מכיוון שתסמיני המחלה דומים למחלות אחרות או שאינם נראים לעין בבדיקות הרפואיות.

כמו כן, קל לטעות ולאבחן את הפיברומיאלגיה כדלקת פרקים למרות שמדובר למעשה בבעיה של רקמות רכות או של כאב וקשיון השרירים.

בעשור האחרון חל שיפור ביכולת איבחון המחלה בעקבות מחקרים רבים אשר הראו מספר תלונות דומה של כאבי שרירים ורגישות יתר בנקודות ספציפיות בגוף בקרב חולי פיברומיאלגיה אשר לא נראו בקרב אנשים בריאים או חולים במחלות ראומטיות אחרות. כך ניתן להבדיל בין חולי הפיברומיאלגיה לבין חולים אחרים או אנשים בריאים.

טיפול טבעי בפיברומיאלגיה

הטיפול התרופתי יכול לגרום לתופעות לוואי כגון כאבי ראש, בחילות, יובש בפה, עצבנות, הזעה מוגברת, ירידה בתפקוד המיני ואינו נמצא יעיל בניגוד לטיפול הטבעי שאינו גורם לתופעות לוואי ומטפל בכל סמפטום בנפרד.

הטיפול הטבעי מתייחס לרבדיה השונים של המחלה- הפיזיים, הרגשיים והחברתיים כתוכנית טיפולית כוללת אשר מובילה להגברת המודעות והשליטה העצמית ולשיפור המצב הבריאותי.

סוגי הטיפול

  • תפריט תזונה – ההתמודדות העיקרית של חולי פיברומיאלגיה הינה התמודדות עם הכאב בשרירים. התאמת תפריט תזונה נכון יכול להפחית עומס וכאב על השרירים ולהקל על תחושות הכאב.
  • צמחי מרפא – תחושות דיכאון וחרדה שכיחים מאוד בקרב חולי פיברומיאלגיה. טיפול באמצעות צמחי המרפא עוזר להוריד את רמת הלחץ, להפחית חרדה ולשפר את מצב הרוח. צמחי המרפא מדכאים את תחושות העצבות והדיכאון, מרגיעים את מערכת העצבים ומעלים את רמת האנרגיה.
  • מערכת העיכול – ברוב המקרים נילווים לתחושות הכאב בשרירים גם בעיות במערכת העיכול לכן בעזרת תוספי תזונה, צמחי מרפא והוספת חיידקים "בריאים" לתפריט המזון ניתן לשפר את תפקוד מערכת העיכול, לנקות את הגוף מרעלים ולהביא לשיפור במצב הבריאותי.
  • טיפולי איזון – שיטת טיפול טיבעית הנחלקת לשלושה שלבים: הראשון, טיפול בשם קרניו סקראל- טיפול מגע עדין באזור הגולגולת ועמוד השידרה במטרה למצוא את נקודות הכאב הרגישות ולטפל בהם. השלב השני, מטפל בצד הריגשי והנפשי של המחלה במטרה לאזן תחומים אלה. השלב השלישי והאחרון, מתייחס להרגלים ולאורח החיים אותם מקיים האדם. בעזרת אימון אישי והדרכה נכונה ניתן ללמוד כיצד ללכת , לעמוד, לשבת נכון, להפחית לחצים על עמוד השידרה, למנוע כאבים עתידיים ולהקל על הקיימים.
  • הפחתת גורמי לחץ – תחושת הכאב בשרירים מחריפה בעקבות מצבי לחץ וחרדה לכן ייעוץ מקצועי, אימון אישי או פסיכולוגי יכולים להביא לדרך חיים רגועה יותר, לעזור לבחור נכון ברגעים קריטיים בחיים, להוריד רמת חרדה ומתח ובכך להקל על תחושות הכאב.
  • הידרותרפיה – טיפול באמצעות מים חמים עוזר להפחית את תחושות הכאב.
  • פעילות גופנית מבוקרת – נמצא כי חזרה לפעילות באופן הדרגתי מעלה את רמת האנרגיה ועוזרת להקל על עומס השרירים. פעילויות כגון אירובי, שחייה וכיוצא בזה עוזרת מאוד עם התמודדות המחלה.

לסיכום, פיברומיאלגיה גורמת לכאבים בשרירים ולתופעות בריאותיות נוספות אשר ניתנות לטיפול באופן יעיל ובטוח באמצעות הטיפול הטבעי לכל גווניו.

קראו על מתודת טיפול נוספת – טיפול בתא לחץ לחולי פיברומיאלגיה

אולי יעניין אותך גם:

מהי שיטת האיזון של ד"ר טאן לטיפול בפיברומיאלגיה?

אתר זה הוקם במטרה להעניק לגולשים ידע מקיף על אבחון וטיפול בפיברומיאלגה.

תוכן עניינים

דילוג לתוכן