למה דיקור סיני יכול להועיל עם חולות פיברמיאלגיה?

דיקור סיניטיפולי דיקור סיני לנשים הסובלות מפיברומיאלגיה (FMS) הופכים להיות הרבה יותר נפוצים, לבד או כטיפול משלים.

הדיקור הסיני התחיל לפני אלפי שנים ברפואה הסינית הקלאסית (TCM), אך תפס את תשומת לב הציבור האמריקאי בשנות השבעים.

המכון הלאומי לבריאות הכיר רשמית בדיקור כחלק מזרם מרכזי ברפואה בשנת 1997, וקבע כי התהליך בטוח ויעיל במגוון נרחב של מצבים, כולל פיברומיאלגיה.

אופן פעולת דיקור סיני

מחקרים מצאו כי הדיקור מייצר שינויים מורכבים במוח ובגוף, באמצעות גירוי סיבי עצב שלאחר מכן שולחים אותות למוח ולעמוד השדרה על מנת לשחרר הורמונים מסוימים החוסמים את הכאב וגורמים לתחושה טובה יותר.

מחקר שבוצע באמצעות תמונות מוח, הראה כי דיקור סיני מעלה את סף הכאב, שנמצא נמוך אצל נשים עם פיברומיאלגיה, ולכן מעניק הקלה בכאב לטווח ארוך. ניסוי בריטי שבוצע באמצעות סריקות מוח הראה כי דיקור סיני מבטל למעשה חלק ממטריצת הכאב במוח.

על פי הרפואה הסינית, דיקור עובד באמצעות תיקון מסלולי אנרגיה בגוף. אנרגיית כוח החיים הזו נקראת צ'י, הזורם במרידיאנים בגוף, וכל אחד מהם מתאים לאיבר או קבוצת איברים. אם קיים עודף צ'י, או חוסר צ'י, או צ'י חסום, הרפואה הסינית מלמדת כי נוצרות בעיות בריאותיות.

היתרונות מול הסיכונים

כשחושבים על אפשרויות טיפול בפיברומיאלגיה, חשוב לשקול את היתרונות האפשריים מול הסיכונים האפשריים. לדברי מומחים, מהמזרח ומהמערב, היתרונות האפשריים של הדיקור כוללים הפחתת כאב; שינה טובה יותר; הרפיית שרירים; שיפור המערכת החיסונית; ובריאות כללית טובה יותר.

מחקר שפורסם בשנת 2008 הראה כי לאחר עשרים טיפולי דיקור סיני, נשים עם פיברומיאלגיה חוו שיפור משמעותי בכאב ובאיכות החיים, שנמשכו שלושה חודשים לאחר שהטיפול הופסק, עם ירידה הדרגתית באזורי הכאב, עד להעלמותם לאחר שנתיים.

דיקור סיני (פרטים נוספים באתר east-west)בטוח יותר מטיפולים אחרים, במיוחד אם משלבים אותו עם מספר טיפולים שונים של הרפואה האלטרנטיבית. כמה מיתרונותיו הבולטים של טיפול זה הוא כי אין לו אינטראקציות שליליות עם טיפולים אחרים, כולל אלו התרופתיים.

יתרה מכך, הסיכון של טיפול זה נמוך מאוד, והסיכונים האפשריים נדירים ביותר בתנאי שהמטפל הוא זה שהוכשר ומחזיק בתעודת מורשה.

בשל העובדה כי עיקר הטיפול בעזרת מחטים, אזי הסיכונים האפשריים הם: מחטים שאינן סטריליות, ניקוב איברים, שזהו אירוע נדיר ביותר; בחילות, סחרחורת, עילפון וכיוצא בזה.

תהליך טיפול בדיקור סיני לחולות פיברמיאלגיה

לפני הטיפול, המטפל בודק את הדופק של המטופלת במספר נקודות לאורך שני פרקי הידיים. אל לה להיות מופתעת אם היא תתבקש אף להציג את לשונה. ברפואה הסינית, צורת הלשון, צבעה וציפויה הם כלי אבחון חשוב.

המחטים מוחדרות רק כסנטימטר. לאחר החדרתם, המטפל מסובב או מנענע אותן בעדינות על מנת להציבן על הנקודה הנכונה. המטופלת עשויה לחוות כאב קצר, או לא לחוש מאומה. ברגע שכל המחטים מוחדרות, הן נותרות במקומן למשך כרבע שעה עד שעה. המטופלת נחה בזמן זה, במצב של רגיעה משמעותית ועשויה אף להירדם. לאחר מכן המטפל מסיר את המחטים, בתהליך שאינו כואב כלל.

במקרה של פיברומיאלגיה יתמקד המטפל לרוב ב-18 נקודות הכאב המזוהות עם המחלה.

מספר שעות לאחר הטיפול הראשון, המטופלת עשויה להרגיש מעט כאבים הסובבים את הגוף. תחושה זו נורמאלית והמטפלים מעידים על כך כי זהו סימן שהטיפול עובד.

הכאבים בדרך כלל אינם נמשכים. בלילה שלאחר הטיפול, המטופלת בדרך כלל ישנה עמוק יותר מהרגיל, שזהו בונוס ברור לנשים הסובלות מפיברומיאלגיה.

אתר זה הוקם במטרה להעניק לגולשים ידע מקיף על אבחון וטיפול בפיברומיאלגה.

תוכן עניינים

דילוג לתוכן