תרופת גואיפנזין לטיפול בתסמונת פיברומיאלגיה

גואיפנזיןחוליפ בפיברומיאלגיה? מחפשים תרופה שתקל על הכאבים ותאפשר המשך אורח חיים תקין?

גואיפנזין היא תרופה מכייחת ללא מרשם שמשמשת בעיקר למקרי הצטננות ושפעת, ויעילה במיוחד להקלה על שיעול, ולמרות זאת גם חולי פיברומיאלגיה יכולים ליהנות מאפקטים של הפחתת הכאב והקלה על סימני המחלה.

גואיפנזין הוא חומר בעל היסטוריה ארוכה, ולאורך שנים רבות השתמשו בה בצורות מגוונות על מנת להקל על סימני הצטננות. מקור התרופה הוא עץ שנקרא Guaiacum  וממנו ניתן למצות את החומר בעל ההשפעות הרבות על הגוף, וכיום התרופה מגיעה בטבליות או בסירופ ונמכרת כאמור ללא מרשם רופא.

מה התרופה עושה?

גואיפנזין היא בעיקרון תרופה מכייחת שמסלקת את הנוזלים מדרכי האוויר. בכך, מסייעת להקלה על סימני הצטננות ומפחיתה שיעול. מלבד זאת, גואיפנזין ידועה כשימושית לחולי פיברומיאלגיה, ובמנגנון לא ידוע גורמת להקלה על הכאב והתסמינים השונים של המחלה וחולים רבים משתמשים בה ונהנים משיפור איכות החיים והקלה על הכאבים.

השימוש בגואיפנזין

חולי פיברומיאלגיה יכולים להשתמש בגואיפנזין על מנת להקל על הכאב הרב אותו הם נאלצים לסבול במהלך היום יום, והתרופה גורמת להקלה על הכאב ומאפשרת את שיפור המצב.

השימוש בתרופה מתבצע פעמיים ביום, ולאחר שהושגה הקלה לאחר תקופה מסוימת של שימוש ניתן לבצע הפסקה מנטילת התרופה.

חשוב לציין שלמרות שמדובר בתרופה הנמכרת ללא מרשם רופא, חשוב מאוד להתייעץ עם הרופא המטפל לפני תחילת השימוש על מנת להימנע מתופעות לוואי בלתי רצויות או מאינטרקציה בין תרופות.

תופעות לוואי של גואיפנזין

גואיפנזין אינה תרופה הנטולה תופעות לוואי ומטופלים שונים יכולים לדווח על תופעות לוואי שונות, במיוחד כאשר מטפלים במינון גבוה.

שימוש ממושך בתרופה יכול לגרום לסחרחורת וכאבי ראש, וכמו כן לפריחה מפושטת. מספר מטופלים מדווחים על תחושת בחילה לאחר השימוש בתרופה, אך תחושה זו עוברת לאחר תקופת הסתגלות קצרה.

כמו כן, קיימים מספר דיווחים על היווצרות אבנים בכליות לאחר שימוש במינונים גבוהים. מלבד תופעות אלה, התרופה נחשבת לבטוחה ואינה גורמת לרעילות גם בשימוש ממושך.

בשורה התחתונה

גואיפנזין הוא תרופה שיכולה להקל על חולי פיברומיאלגיה ולגרום להקלה במצבם. למרות שהיעוד המקורי של התרופה הוא לטיפול בהצטננות (מדובר בחומר מכייח) חולי פיברומיאלגיה יכולים ליהנות משיפור במצבם הכללי והקלה משמעותית על הכאב בשימוש קבוע בתרופה.

חשוב לציין שיש להתייעץ עם הרופא המטפל לפני תחילת השימוש ולהפסיק בכל מקרה של התפתחות תופעת לוואי במהלך השימוש בתרופה.

אתר זה הוקם במטרה להעניק לגולשים ידע מקיף על אבחון וטיפול בפיברומיאלגה.

תוכן עניינים

דילוג לתוכן